Thursday, March 20, 2014

Petua : Mengelak sotong kecut apabila dimasak

Kome suka makan sotong tak? Sotong nie boleh dimasak bermacam cara. Di buat sotong goreng tepung boleh. Buat sambal sotong pun boleh, nak dimasak berkuah pun boleh. Tapi pernah tak kome buat sotong goreng? Ada tak sotong yang digoreng tu mengecut? Haa, hari nie teman nak kongsikan satu petua untuk mengelakkan sotong yang di goreng tu kecut.


Gambar ehsan blogger Que Tasya's Story


Mudah je caranya, bukannya susah pun. Kome hanya perlukan cuka masakkan. Caranya, tuangkan cuka pada sotong tersebut. 

Gambar ehsan Google.

Gaul sehingga rata dan kemudian biarkan seketika. Selepas itu, toskan airnya dan masak lah mengikut resepi kegemaran kome tu.

Selamat mencuba!

Psst, teman suka sotong goreng tepung :d

4 comments :

  1. kena bilas tak sotong tu balik??

    thanks 4 sharing...
    saya ada gak kasi petua sotong ni dulu tapi tak pakai cuka takut perut saya tak tahan :)

    ReplyDelete
  2. sotong?...uih kalo dpt sambal sotong ke sotong goreng tepung ke mmg heaven sgt2...sedap tuh!!!

    ooo pakai cuka yeak...pes time tau nie...boleh laa try nanti....kebetulan cuka mmg ade jek stok kat umah...pastu plannye minggu ni nak masak sambal sotong...boleh le try tips nieh.....

    ReplyDelete
  3. Oooo... cantu yer... :D Tq Izni..

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...