Friday, October 11, 2013

Karipap gergasi, Kuala Selangor

Tempat makan best di Kuala Selangor. Kali ini segmen Jalan-jalan Makan-makan bersiaran di gerai Karipap Gergasi, Kuala Selangor. Lokasi gerai ini di tepi jalan Sungai Buluh - Kuala Selangor (laluan 54). Nak lebih tepat lagi kome boleh gunakan koordinate GPS dibawah nie.

3.301456, 101.292283



Gerai karipap gergasi nie pernah keluar di dalam segment Jalan-jalan Cari Makan di TV3. 





Karipapnya memang sedap. Harganya RM2.50 je... Intinya penuh dan kulit karipapnya sedap, tidak terlalu ranggup dan tidak terlalu rapuh. Just nice. Patutlah ramai orang jika melalui jalan ini singgah untuk mendapatkannya. Karipapnya itu digoreng segar. Pelanggan tidak perlu menunggu lama untuk mendapatkannya.




Biasanya kalau teman beli, karipap nie teman potong tiga. Kalau makan sebiji sorang memang tak habis, sebab besar sangat. Apa pun, karipap gergasi nie memang sedap. Terbaik dan mesti cuba jika kome berkunjung ke Kuala Selangor. Gerai ini dibuat setiap hari.

Klik disini untuk membaca entry berkenaan Mee Udang Banjir, Kuala Selangor. Antara makanan tarikan utama di Kuala Selangor.

2 comments :

  1. 1st aku jumpa karipap gergaji nie ialah time bazar ramadhan yang lepas..rupanya bukan bulan pose pun ade orang jual...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...