Thursday, August 15, 2013

Petua : Mudah tidur dengan buah pala

Pernah tak kome mengalami masalah sukar untuk mendapatkan tidur yang lena atau dalam kata lain, tidur yang benar-benar berkualiti. Tidur itu kan aktiviti yang penting. Tidur yang terganggu pastinya akan menjejaskan aktiviti kome nanti.


Gambar ehasan dari portal UTM Counseling Center

Kalau kome ada masalah nie, boleh lah mencuba petua ini. Nak amalkan petua nie mudah sahaja. Dapatkan buah Pala, bukannya jeruk buah pala tu.


Gambar ehsan dari web pages Ahsanfile

Buah Pala ini kemudiannya diparut dan dicampurkan dengan sedikit air. Tekapkan campuran ini pada bahagian ubun-ubun di kepala. Biarkan sehingga kering dan kemudian dibersihkan sebelum kome masuk tidur.

Klik disini untuk membaca tips mudah tidur.

2 comments :

  1. oh yea ke..buah pala nye petua utk mudah tido yea..
    saya mudah tdo sebab penat sgt jaga twin, trus lena, hehehe..takde masalah takat ni, heee~ cume kurang tido je, camner, heee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau masalah kurang tido, kena tidur lebih sket la...

      Delete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...