Friday, November 9, 2012

Restoran bergerak Kalabakan

Agak unik. Dahulunya pemilik restoran ini berniaga di bangunan kedai. Bagaimana pun, pemilik peniagaan ini mengambil initiatif untuk membuka restoran bergerak di tepi jalan dengan mengunakan lori sebagai ruangan tempat memasak dan menyimpan bahan masakkan mereka. Bekalan air pula mereka bawanya didalam bekas takungan besar. Tapi, ada kemungkinan juga mereka dapatkannya dari masjid berdekatan.

Inilah rupa bentuk restoran lori tersebut. Mmm... boleh ke panggil restoran... mmm... belasah jer laa... mereka mengunakan lori satu tan dan dibahagian belakangnya telah di ubah suai bagi meletakkan dapur dan peralatan memasak yang lain.




Nie lah antara menu makanan panas yang disediakan... Ada jugak la sekali dua teman beli makanan panas disini...




Selain dari makan dimeja yang disediakan, pelanggan juga boleh membuat pesanan melalui telefon dan akan dihantar di rumah pelanggan.



Nie la nombor telefonnya, pelanggan boleh membuat pesanan melalui perkhidmatan Kalabakan Delivery secara percuma sahaja. Perlu diketahui, perkhidmatan ini hanya disediakan untuk penduduk sekitar Saujana Utama sahaja.



Biasanya, kalau teman dalam perjalanan balik kerumah dan tak berkesempatan untuk memasak, teman akan membuat pesanan melalui telefon dan ambil sendiri di kedai mereka.



mmm... macam mana dengan masakkannya... mmm... boleh la... cita rasa orang berbezakan... Specialty kat sini, tom yam kelapa... Tak selalu jumpakan... boleh la cuba...

3 comments :

  1. eh! tom yam kelapa kat UPM, ade satu kedai makan tu dia ade buat tau... cume tak pernah order, baru teringat.. rasa nak gi makan kat sane la.. pekene tom yam kelapa, pergh!!! slurppp...

    ReplyDelete
  2. owh...kedai nie bergerak kat sekitar saujana utama ek..bagus gak cara dia beniaga..kreatif..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lori nie idok le bergerak sekitar Saujana Utama nie... Lori nie dok parking kat tepi masjid nie setiap petang... Ramai jugak la pelanggan depa nie...

      Delete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...