Thursday, September 13, 2012

Petua : Membuang tahi lalat

Kebiasaannya tahi lalat nie tak membawa apa-apa masalah pun. Masalah timbul bila tahi lalat tersebut tumbuh pada tempat yang tak sepatutnya. Atau pun dengan kata lain, tahi lalat tersebut tidak anda kehendaki.


Macam mana nak buang tahi lalat itu tanpa membuat pembedahan atau cara yang menyakitkan. Mudah sahaja. Orang tua-tua zaman dahulu, banyak betul kaedah yang diperturunkan dari zaman ke zaman.

Antara caranya adalah dengan mengunakan getah pokok setulang. Macam mana rupa pokok setulang nie. Kat bawah nie gambarnya.

Gambar : ehsan Google


Caranya mudah. Dapatkan daun setulang dan patahkannya. Daun pokok setulang ini mempunyai getah berwarna putih apabila di patahkan. Ambil getah tersebut dan sapukan pada tahi lalat anda. Ulangi selalu, pasti ia akan tertanggal.

3 comments :

  1. mane nak dpt mende tu??

    ReplyDelete
  2. Assalam.. saya nak share care mudah buang tahi lalat, kutil, ketuat, biji kolestrol, lebihan daging.. LIKE PAGE DULU ya... https://www.facebook.com/LMCorganichana/

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...