Tuesday, May 1, 2012

Makan jangan sebarangan

Cakap boleh sebarangan... Makan jangan sebarangan... Nanti merana diri sendiri... Ini lah yang sering berlaku sekarang... Bila ada kuasa sedikit, mula la mendabik dada, bermegah-megah sehingga berlakunya salah guna kuasa... Sampaikan golongan bawahan pun hendak di bedalnya... Teman tahu la... Awak nie ada kuasa... Ada super power... Maklum laa ada kuasa elektrik... Tak kan la sampai ikan buntal tu pun awak nak makan...






Ini la yang terjadi pada Belut Elektrik kat bawah nie... Mati disebabkan makan ikan Buntal.







Kita sebagai manusia nie pun boleh ambik iktibar atas kejadian nie. Jangan la bila ada kuasa, mula la nak menzalimi orang lain. Jangan ingat, orang lemah, sentiasa tunduk dan berdiam diri itu tidak mampu untuk bertindak balas.

2 comments :

  1. tulah.sapa suruh makan ikut nafsu.tengok pe dah jadi.ish3

    ReplyDelete
  2. uikss...ini orang panggil salah makan..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...