Thursday, December 22, 2011

Jom naik kereta lembu, Melaka

Kereta Lembu atau dalam bahasa inggerisnya bullock cart... Sinonim dengan Melaka... Kalau ke Melaka tapi tak naik kereta lembu... macam tak sempurna laa pulak... kereta lembu tu, bukannya macam kereta lembu yang kat ladang-ladang tuh... Tapi, di Melaka nie... kereta lembunya di hias cantik...

Nie laa dia kereta lembu yang kami naik... comel tak... :D



Kalau teringin nak naik kereta lembu, pergi la ke Air Keroh, Melaka... berdekatan dengan Zoo Air Keruh... Kalau nampak lembu, tengah lepak-lepak kat tepi jalan tu... itu laa tempatnya... waktu teman kesana, GPS tak dapat... so, teman tak leh nak sharekan koordinatenya... sapa-sapa kalau ada koordinatenya... leh laa share kat komen yer... any way, sharing is caring kan...

Nie ada lah rakaman video sewaktu teman and family naik kereta lembu tu... Aisar takut... kami pulak suka sangat... maklum laa kesian kat lembu-lembu tuuu... teruk menarik kami yang berat nie...







2 comments :

  1. alahai sweetnya kereta lembu ni. pernah naik sekali masa honeymoon dulu kat pulau jawa

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh... romatiknya... honeymoon naik keta lembu... :D

      Delete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...