Tuesday, December 20, 2011

Jalan-jalan di Zoo Melaka, Air Keroh

Memang dah plan dari awal lagi... Kalau ke Melaka kali nie nak bawak Aisar jalan-jalan ke Zoo Melaka. Tengok harimau, burung-burung, monyet dan haiwan-haiwan lain. Zoo Melaka nie terletak berhampiran Plaza Tol Air Keroh. Banyak tempat menarik yang boleh di kunjungi semasa berada di Air Keroh nie. Tapi teman hanya berkesempatan mengunjungi zoo dan naik kereta lembu.

Entry kali nie, kita cerita pasal zoo jer yer... menyambut tetamu di pintu hadapan zoo adalah burung-burung nie... burung Kakak Tua...






Nie pulak burung hantu... Siang-siang dia tak aktif... tidur kot... maklum laa, malam-malam kerja over time...




Nie pulak antara binatang-binatang yang ada... Harimau, rusa, badak, zirafah dan banyak lagi laa...




Selain dari tu, ada jugak pertunjukkan haiwan... burung-burung, ular dan gajah... tapi nie jer yang sempat di rakam...


video


Seronokkan tengok gajah pun boleh menari... selain dari haiwan hidup, kita juga melihat haiwan-haiwan mati yang telah di awetkan... Gambar kat bawah nie ialah seekor buaya... lebih glamor namanya sebagai Buaya Puchong... sebab buaya nie di tangkap di Puchong... susah jugak nak percayakan, kat tengah-tengah bandar pun ada buaya... tapi itu lah realitinya...





Serba sedikit fakta ringkas mengenai buaya ini...

 

Trajiskan sebab kematiannya... too old dan stress...

Banyak jugak haiwan-haiwan yang diawet... cuma dua ekor nie jer yang menarik untuk rakaman lensa kamera nie... seekor lagi ni... Sang Ular Sawa... eeiii... teman geli bebenor dengan ular nie... tapi disebabkan ular nie dah mati... berani laa teman nak sentuhnya... :D walaupun kat situ ada arahan jangan sentuh :D

Nie close up mode from N95... OK tak...



Tengok giginya... ada berani nak sentuh ke... Panjang jugak ular nie... kalau hidup, dah lama kena ngap... hehehehehehe...

Ok lah, next entry kita cerita kisah naik kereta lembu pulak yer...

No comments :

Post a Comment

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...