Tuesday, October 11, 2011

Ikan kerapu (besar), Ikan Telinga Gajah dan Udang Lipan

Posting http://apakehei.blogspot.com/ hari nie hanyalah untuk berkongsi antara jenis-jenis ikan yang boleh di cari di pasar Pasir Penambang, Kuala Selangor.

Antaranya ikan Kerapu nie... dari sekecil-kecil ikan, hingga lah sebesar budak umur 3 tahun,,, besar kan... tapi, tak tahu la sedap ke tak ikan nie... maklum la... kalau tengok kan saiznya, macam dah tua bebenor... tapi tak tahu la kalau jenisnya memang ikan yang besar... kalau cerita tentang harga... ikan Kerapu saiz besar nie mampu mencecah sehingga 5 hingga 6 ratus seekor...

IKAN KERAPU (saiz besar)




Kome pernah tak dengar ikan Telinga Gajah.... nie laa rupanya... Ikan nie agak lebar... harganya dalam RM15 - RM20 sekilo... memang sedap... ikan nie tak banyak tulang... tapi jangan pulak terkejut. Tulangnya kasar dan panjang-panjang... kalau nak anggarkan tulangnya, agak-agak dalam 1 - 2 inci panjangnya... Isinya pulak banyak... Selalunya isteri teman masak sweat sour je ikan nie...


IKAN TELINGA GAJAH




Yang nie pulak Udang Lipan... udang jenis nie memang susah sket kalau nak cari kat pasar biasa... Biasanya udang Lipan di masak goreng tepung jer...



UDANG LIPAN



2 comments :

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...