Saturday, October 29, 2011

Hikmat ke air ini...!!!

Hari ini http://apakehei.blogspot.com/ nak berkongsi suatu cerita yang kebanyakkannya orang tak kisah... Apa punya posting laa hari nie kannn... Sebenarnya hari teman nak share isu sumber air bukit... Kalau sumber air bukit tu macam air terjun atau air-air bukit yang mengalir deras seperti yang banyak kat Cameron Highland tu, OK la... Nie setakat mengalir macam air kencing jer... itu pun ada yang sanggup menunggu berjam-jam, menahan panas, hujan dan ribut semata-mata nak menampung air nie...


Lokasinya adalah di jalan Batu Arang - Puncak Alam, Selangor. Dah lama teman perhatikan mereka-mereka nie sejak berpindah ke Saujana Utama. Baik pagi-pagi subuh hingga ke lewat tengah malam... ada orang yang sanggup menunggu giliran untuk menampung air nie... Apa yang pasti di bahagian atas bukit nie ada banyak pokok kelapa sawit terbiar... dan hutan-hutan sket... So, risiko untuk pencemaran air seperti racun perosak atau kimia lain adalah sangat-sangat tinggi...

Tapi yang peliknya, ada jua orang yang tak ambil kisah... Walau pun baru-bari nie pihak kerajaan tempatan ada memasang papan tanda amaran... yang peliknya... mujarab ke air ni untuk kesihatan??? Kan lebih baik beli penapis air yang sempurna untuk kebaikan kesihatan yang banyak di pasaran...



No comments :

Post a Comment

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...