Wednesday, August 24, 2011

Pisau Cukur Termahal

Semasa melayari Yahoo nya page terbaca satu fakta yg menarik dan cukup unik. Dimana terdapat pisau cukur paling mahal di dunia yg hanya terhad kepada 99 biji sahaja dijual di seluruh dunia. Yg membuatkan ia mahal adalah direka oleh Zafirro, sebuah syarikat yang telah membuat pisau cukur selama 10 tahun dan hanya satu-satunya pengeluar pisau cukur ini diseluruh dunia.



Kehebatan pisau cukur ini adalah pada pemegangnya yg dibuat keseluruhannya daripada Iridium, iaitu satu logam yang sangat susah didapati dan yang begitu padat yg tidak boleh cair walaupun pada kepanasan larva. Iridium yg ada di bumi adalah hasil daripada meteorit pernah terhempas. Bilah pisaunya pulak dibuat daripada nilam palsu ditanam, yg tidak memberi kesan alahan kepada kulit si pencukur dan di urut dengan magnitud supaya lebih tajam dan mampu bertahan tajam walau dalam tampoh yg lama tidak digunakan.



Pisau cukur 'Iridium Zafirro', dijual dengan harga sebijik kerete Volkswagen yg dijual dipasaran. Ia mampu dimiliki oleh mereka yg hanya menggunakan pisau ini sebgai hiasan semata2 bukan untuk kegunaan harian. Pada harga USD100,000 pisau ini akan menjadi satu aset yg termahal dalam hidup anda yg pernah menggunakan pisau cukur.


No comments :

Post a Comment

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...