Friday, August 26, 2011

Berberapa Kesalahan Berhari Raya

Thursday, August 25, 2011

Mohon Bantuan Dari Pengunjung Blog Ini Untuk Menjejak Penjenayah Ini



Pemuda hilang komputer selepas disimbah asid 

KAJANG - Seorang pemuda bukan sahaja kehilangan komputer riba malah muka dan belakang badannya turut melecur apabila disimbah sejenis cecair dipercayai asid di Batu 9, Cheras di sini kelmarin.

Kejadian pada pukul 11 malam itu dikatakan berlaku ketika mangsa yang berusia 25 tahun memandu kereta dalam perjalanan pulang ke rumah selepas minum di Taman Midah, Cheras di sini. Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab. Rasyid Ab. Wahab berkata, sebaik tiba di lokasi kejadian, mangsa mendapati tayar keretanya pancit menyebabkan dia berhenti di tepi jalan untuk menukar tayar. "Sejurus selepas berhenti, sebuah kereta dinaiki dua lelaki berhenti di sebelah kereta mangsa. "Salah seorang daripada lelaki itu turun dari kereta dan terus menyimbah sejenis cecair ke badan mangsa," kata beliau ketika dihubungi semalam. Menurut beliau, kedua-dua lelaki itu kemudian cuba melarikan kereta mangsa namun gagal kerana kunci kereta mangsa berada dalam poket seluarnya. Suspek kemudian merampas sebuah komputer riba mangsa sebelum beredar dari tempat kejadian. Mangsa masih dirawat di sebuah hospital dan kecederaan di muka dan belakangnya stabil. Dalam pada itu, Polis Kuala Lumpur semalam mengedarkan fotofit (gambar lakaran) seorang lelaki yang dipercayai terlibat dalam kejadian rompakan menggunakan asid di sebuah stesen minyak Shell Batu 2 1/2, Jalan Sungai Besi pada 26 Julai lalu. Lakaran suspek itu diperoleh selepas polis menjalankan siasatan termasuk meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) dilokasi kejadian.

Polis menyeru orang ramai yang ternampak mana-mana individu menggunakan kereta Proton Wira dengan nombor pendaftaran WLC 1475 supaya tampil memberi maklumat. Kosmo! pada 27 Julai lalu melaporkan seorang penghantar surat cedera di muka dan badan selepas disimbah asid manakala wang syarikatnya berjumlah RM18,000 dikebas sekumpulan perompak di Batu 2 1/2 Jalan Sungai Besi di sini. Sebelum kejadian pada pukul 12 tengah hari itu, mangsa yang mengisi minyak didatangi dua lelaki yang menaiki sebuah kereta Proton Wira. Salah seorang suspek kemudian bertindak menyimbah asid ke arah mangsa dan merampas beg berisi wang itu sebelum melarikan diri. Orang ramai yang mempunyai maklumat boleh menghubungi mana-mana balai polis berhampiran atau menghubungi terus Rakan Cops di talian 03-21159999.

Wednesday, August 24, 2011

Pisau Cukur Termahal

Semasa melayari Yahoo nya page terbaca satu fakta yg menarik dan cukup unik. Dimana terdapat pisau cukur paling mahal di dunia yg hanya terhad kepada 99 biji sahaja dijual di seluruh dunia. Yg membuatkan ia mahal adalah direka oleh Zafirro, sebuah syarikat yang telah membuat pisau cukur selama 10 tahun dan hanya satu-satunya pengeluar pisau cukur ini diseluruh dunia.



Kehebatan pisau cukur ini adalah pada pemegangnya yg dibuat keseluruhannya daripada Iridium, iaitu satu logam yang sangat susah didapati dan yang begitu padat yg tidak boleh cair walaupun pada kepanasan larva. Iridium yg ada di bumi adalah hasil daripada meteorit pernah terhempas. Bilah pisaunya pulak dibuat daripada nilam palsu ditanam, yg tidak memberi kesan alahan kepada kulit si pencukur dan di urut dengan magnitud supaya lebih tajam dan mampu bertahan tajam walau dalam tampoh yg lama tidak digunakan.



Pisau cukur 'Iridium Zafirro', dijual dengan harga sebijik kerete Volkswagen yg dijual dipasaran. Ia mampu dimiliki oleh mereka yg hanya menggunakan pisau ini sebgai hiasan semata2 bukan untuk kegunaan harian. Pada harga USD100,000 pisau ini akan menjadi satu aset yg termahal dalam hidup anda yg pernah menggunakan pisau cukur.


Di Serbu Wanita Bogel

Sebagai pengajaran dan peringatan bersama ..
Diserbu wanita bogel - mingguan perdana 18 mac 01

Seorang lelaki jemaah haji dari negara ini mendakwa dia diserbu oleh sekumpulan wanita bogel di tepi Kaabah. Pendakwah Ustaz Hj Safuan Fathy berkata, berikutan itu lelaki tersebut lari tidak tentu arah hingga ramai yg menyangkanya tidak siuman. "Dia juga menangis teresak-esak seperti budak kecil ketakutan," kata Ustaz Safuan.

Menurut beliau, peristiwa membabitkan lelaki berusia 40-an itu diceritakan kepadanya oleh seorang rakannya yg kebetulan menguruskan jemaah haji pada tahun itu. Rakan saya bertanya kpd lelaki berkenaan apa yg menyebabkan dia berkelakuan begitu secara tiba2.

Pada mulanya lelaki tersebut enggan berterus-terang tetapi setelah didesak, katanya dia diserbu dan disekat oleh sekumpulan wanita bogel semasa hendak memulakan tawaf. Menurut lelaki itu, kesemua wanita tersebut berbogel dan dia juga tidak nampak lelaki atau wanita yg berpakaian melainkan kumpulan wanita berbogel itu sahaja.

Katanya, mereka halang dia dari masuk ke kawasan Kaabah. byk kali juga dia cuba merempuh tetapi gagal. akhirnya dia rasa tidak bermaya hingga menangis ketakutan," kata ustaz safuan. menyedari mungkin ada dosa berat yg dibawanya, lelaki itu turut memohon ampun kpd Allah byk2 hingga kelakuanya menarik perhatian anggota jemaah lain.

Rakan saya yg juga seorang ustaz bertanya kpd lelaki itu, apa yg dia agak jadi punca. seperti mula lelaki itu agak keberatan. sungguhpun begitu, dia kemudian mengakui dirinya adalah pengemar gambar atau video lucah." ustaz safuan seterusnya berkata, petanda kegilaan lelaki terbabit terhadap bahan2 lucah ialah dia banyak menyimpan sama ada gambar, buku, VCD, serta sering melayari laman web bogel utk memuaskan nafsu.

"Menurut lelaki itu, dia gemar benda2 lucah itu sejak bujang lagi. setelah berbelas tahun kahwin pun hobi itu masih tidak dapat ditinggalkan. Dia sudah jadi seperti penagih;" katanya.

Menurut Ustaz safuan, dari pengakuanya, lelaki itu mendakwa isterinya juga sudah tidak mampu berbuat apa2 utk mempengaruhi dia tinggalkan tabiat buruk itu. "Yg peliknya, pada mlm sejurus sebelum dia keluar ke lapangan terbang utk ke tanah suci, dia masih lagi sempat tonton video lucah sebelum berlepas. sebelum itu, dia menghubungi seorang kawanya yg hendak berangkat ke jepun agar belikan dia beberapa majalah lucah utk koleksinya," katanya.

Lelaki itu menceritakan demikian di hadapan rakan Ustaz Safuan sambil menangis sesal. Sehubungan itu, dia dinasihati agar bertaubat nasuha dan bertekad tidak akan mengulangi perbuatan terkutuk itu lagi. "lelaki itu bersetuju. Dihadapan rakan saya itu juga, dia menelefon isterinya di tanah air agar minta bakar semua bahan lucah yg ada dlm simpanannya.

Dia kemudian menghubungi rakanya di jepun minta jgn beli majalah porno yg dia pesan sebelum itu. Atas kehendak Allah, Ustaz Safuan, lelaki berkenaan akhirnya kembali bersemangat dan berjaya menyempurnakan ibadah hajinya hingga selesai tanpa sebarang gangguan. Kumpulan wanita bogel itu juga tidak muncul2 lagi selepas itu"

PERKESO ada share dalam Carlsberg Brewery Malaysia Berhad

Nie adalah laporan tahunan 2010 Carlsberg Brewery Malaysia Berhad




*musykil laa... Kenapa PERKESO ada dalam list yer...

Tuesday, August 23, 2011

Mee Udang Banjir Kuala Selangor

Tempat makan best Kuala Selangor. Kali ini bersiaran di kedai Mee Udang Banjir, Kuala Selangor. Setiap kali berkunjung ke Pasar Pasir Penambang, pasti kami singgah disini untuk mengisi perut yang kosong :) Banner kat bawah nie terpampang di tepi jalan utama, Kuala Selangor ke Klang... Sekarang nie Mee Udang banjir nie dah bukak cawangan baru di Shah Alam.


Mee Udang Banjir, Kuala Selangor

Haa... tengok tag linenya... Rasa Sekali... Pasti Nak Lagi... mmm... betul la... sebab aku dah banyak kali dah singgah sini... makan benda yang sama jer... now saya dah jemu... :)

Mee Udang Banjir

Mee Udang Banjir

Last time, udangnya besar-besar belaka... biasanya ada 6 ekor sepinggan... tapi lately nie, sejak dah bukak cawangan baru di Shah Alam, udangnya dah tak besar sangat... mmm... nak jimat kos agaknya... Selalunya, Tok Mama la yang paling last sekali habis mee nya tu... and then, anak-anaknya laa yang kasi cukai udang-udang Tok Mama tuu... :)

Vanila Blended

Yang nie, ais Vanila Blended, air kegemaran ku... Memang selalu kalau singgah disini, air Vanila Blended nie la yang selalu teman order... Aisar pulak akan tumpang sekaki sedut... Bukan apa, kalau Aisar sorang yang minum, memang tak habis... teman juga la yang kena habiskan...

Anyway, pada sesiapa yang berminat untuk berkunjung kesini... Teman share koordinate GPS seperti di bawah nie...

Bagi penguna Ovi Maps Nokia :
30 19’ 42” N, 1010 15’ 34” E

Untuk penguna Google Maps
http://g.co/maps/u53g



View Larger Map

Makan Vs Kereta

video

Petua - Untuk merawat batuk

Batuk bukan sahaja membuatkan anda tidak selesa tetapi orang disekeliling juga mungkin terganggu. Bagi melegakan batuk, minum madu yang diletakkan bersama perahan lemon. Amalkan sehingga batuk hilang.

Kasihnya Ibu...

This has to be the mother...

The photographer caught this special moment, what a privilege to see....


Tuesday, August 9, 2011

Wordless - @ Impiana Palace

For this time entry, i just want to share my new E7 hand phone camera result. Of course, it still can not match my old N95... I miss my N95... This picture at my mum garden...










Ajaibnya tangan ibu...

Ketika kita lapar...tangan ibu yang menyuap,
Ketika kita haus...tangan ibu yang memberi minuman,
Ketika kita menangis...tangan ibu yang mengesat air mata,
Ketika kita gembira...tangan ibu yang menadah Syukur,memeluk kita erat dengan deraian air mata bahagia,
Ketika kita mengantuk...tangan ibu yang dodoikan dengan penuh kasih sayang,
Ketika kita mandi...tangan ibu yang meratakan air ke seluruh badan,membersihkan segala kekotoran,
Ketika kita dilanda masalah...tangan ibu yang membelai duka sambil berkata: Sabar nak, Sabar ye sayang.
Namun,
Ketika ibu sudah tua & kelaparan...tiada tangan dari anak yang menyuap,
Dengan tangan yang menggeletar, ibu suap sendiri makanan ke mulut dengan linangan air mata,
Ketika ibu sakit...di mana tangan anak yang ibu harapkan dapat merawat kesakitan ibu?
Ketika nyawa ibu terpisah dari jasad...
Ketika jenazah ibu nak dimandikan...
di mana tangan anak yang ibu harapkan untuk menyirami jenazah ibu buat kali yang terakhir.
Tangan ibu, tangan ajaib...
Sentuhan ibu, sentuhan kasih...
Boleh membawa ke Syurga Firdausi...
Ciumlah tangan ibu,
Sebelum ibu pergi bertemu illahi & takkan kembali lagi...

Wordless - @ Level 54 (Merdeka)

This picture taken today on 9 August, 2011 showing TM Annexe-2, one of TM building.


9 Jenis anak syaitan

Umar al-Khattab r. a berkata, terdapat 9 jenis anak syaitan :

1. Zalituun

Duduk di pasar/kedai supaya manusia hilang sifat jimat cermat. Menggoda
supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak
perlu.

2. Wathiin

Pergi kepada orang yang mendapat musibah supaya bersangka buruk terhadap
Allah.

3. A'awan

Menghasut sultan/raja/pemerintah supaya tidak mendekati rakyat. Seronok
dengan kedudukan/kekayaan hingga terabai kebajikan rakyat dan tidak mahu
mendengar nasihat para ulama.

4. Haffaf

Berkawan baik dengan kaki botol. Suka menghampiri orang yang berada di
tempat-tempat maksiat (cth : disko, kelab mlm & kempat yg ada minuman
keras).

5. Murrah

Merosakkan dan melalaikan ahli dan orang yg sukakan muzik sehingga lupa
kepada Allah. Mereka ini tenggelam dalam keseronokan dan glamour etc.

6. Masuud

Duduk di bibir mulut manusia supaya melahirkan fitnah, gosip, umpatan
dan apa sahaja penyakit yg mula dari kata-kata mulut.

7. Daasim

(BERILAH SALAM SEBELUM MASUK KE RUMAH...) Duduk di pintu rumah
kita. Jika tidak memberi salam ketika masuk ke rumah, Daasim akan
bertindak agar berlaku keruntuhan rumahtangga suami isteri
bercerai-berai, suami bertindak ganas, memukul isteri, isteri hilang
pertimbangan menuntut cerai, anak-anak didera dan pelbagai bentuk
kemusnahan rumah tangga lagi).

8. Walahaan

Menimbulkan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwuduk
dan solat dan menjejaskan ibadat-ibadat kita yg lain.

9. Lakhuus

Merupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api/matahari.

Monday, August 1, 2011

Lebuhraya Guthrie

Entry http://apakehei.blogspot.com kali ini berkisar pada peristiwa hari Jumaat yang lepas (29 July, 2011)... Seperti biasa, aku merupakan penguna tetap lebuhraya Guthrie untuk pulang ke rumah... Tapi, hari ini lain sikit... maklum laa mingu terakhir sebelum puasa bermula pada hari Isnin (1 Ogos). Pada mulanya, plan nak borak-borak sambil minum dengan kawan lama kat R&R Guthrie nie... Kami memang dah plan nak jumpa kat situ... maklum laa dah lama tak berjumpa... kebiasaanya dari Guthrie Plaza Tol Bukit Jelutong ke R&R tu tak sampai 10 minit pun...

Tapi hari ini... aku tension betul dengan pihak Guthrie... Kenapa laa buat maintenance jalan time orang balik kerja... tak boleh ke buat pada waktu lain... yang tak menyesakkan jalan raya dan menyusahkan penguna... Hari Jumaat tu, pihak Guthrie buat menurapan jalan... lebih kurang 1 kilometer dari Plaza Tol, Bukit Jelutong... Itu laa yang menyumbang kesesakkan lebuhraya tersebut... Hampir 1/2 jam aku terperangkap kat dalam jemm tuh... so, timing nak borak-borak ngan member pun lari... dan terpaksa laa dibatalkan... hampeh betoi la... dah laa kena bayar tol... tetiba boleh pulak pulak jemmm... isssyyyyy...






Kau Memang Ahli Neraka...?

Bismillahirrahmanirrahim..... Entry kali ini http://apakehei.blogspot.com/ ingin berkongsi ilmu...

Adakah benar kita tahu seseorang itu akan masuk neraka jika mereka sememangnya seorang yang zalim? Sudah tentu tidak. Kali ini kita akan belajar dari sebuah kisah yang berlaku pada zaman Rasulullah. Bagaimana Allah yang maha penyayang dan maha pengasih sentiasa membuka pintu taubat kepada hambanya yang leka.

Al-kisah, pada suatu hari Umar r.a mendapatkan Rasulullah SAW sambil menangis:

Rasulullah SAW : Wahai Umar, apakah yang membuat engkau sehingga menangis?
Umar :Ya Rasulullah, ada seseorang di muka pintu ini yang telah membakar hatiku.
Rasulullah SAW : Ya Umar, bawalah dia masuk.

Lalu Umar membawa pemuda itu masuk sambil menangis.


Rasulullah SAW : Apakah yang telah engkau lakukan sehingga engkau menangis?
Pemuda : Wahai Rasulullah, aku telah melakukan dosa yang besar! Aku sangat takut kepada ALLAH SWT yang sangat murka kepadaku.
Rasulullah SAW : Apakah kamu telah mempersekutukan ALLAH?
Pemuda : Tidak, ya Rasulullah.
Rasulullah SAW : Apakah kamu telah membunuh jiwa yang kamu tiada hak untuk membunuhnya?
Pemuda : Tidak, ya Rasulullah.
Rasulullah SAW : Maka ALLAH SWT akan mengampunkan dosa kamu walaupun sebesar tujuh petala langit dan bumi dan bukit-bukit.
Pemuda : Wahai Rasul ALLAH, aku telah melakukan dosa yang lebih besar dari langit, bumi dan bukit-bukitnya.
Rasulullah SAW : Apakah dosamu itu lebih besar dari Al-Kursi?
Pemuda : Dosaku lebih besar.
Rasulullah SAW : Apakah dosamu lebih besar dari Arsy?
Pemuda : Dosaku lebih besar.
Rasulullah SAW : Apakah dosa kamu lebih besar dari dimaaf oleh ALLAH?
Pemuda : MaafNYA lebih besar.
Rasulullah SAW : Sesungguhnya tidak ada siapa yang dapat mengampunkan dosa besar kecuali ALLAH YANG MAHA BESAR, yang BESAR keampunanNYA. Katakanlah wahai pemuda, dosa apakah yang telah engkau lakukan?
Pemuda : Aku malu hendak memberitahumu, ya Rasulullah.
Rasulullah SAW : Beritahu aku apakah dosamu itu (Sedikit tegas!)

Pemuda : Begini ya Rasulullah, kerjaku adalah sebagai penggali kubur. Aku telah melakukan kerja menggali kubur selama tujuh tahun. Pada suatu hari, aku menggali kubur mayat seorang gadis dari kaum Ansar. Setelah aku menanggalkan kain kafannya, maka aku tinggalkan dia. Tidak jauh aku meninggalkannya, maka naiklah nafsuku. Oleh kerana tidak dapat menahan nafsu, aku kembali kepada mayat tersebut lalu menyetubuhinya. Setelah aku memuaskan nafsu, maka aku tinggalkan dia. Belum jauh aku beredar dari situ, tiba-tiba mayat gadis itu bangun dan berkata, Celaka betul kamu, wahai pemuda! Tidakkah kamu berasa malu pada Tuhan yang akan membalas pada hari pembalasan kelak! Bila tiba masanya setiap orang yang zalim akan dituntut oleh yang teraniaya! Kau biarkan aku telanjang dan kau hadapkan aku kepada ALLAH SWT dalam keadaan junub!
Rasulullah SAW : Hai orang yang fasik! Memanglah layak kamu masuk neraka dan keluarlah kamu dari sini!



Maka keluarlah pemuda itu.

Selama 40 hari pemuda itu memohon ampun kepada ALLAH dan pada malam yang ke-44, dia memandang ke langit sambil berdoa, Ya ALLAH, Tuhan kepada Rasulullah, Nabi Adam dan ibu Hawa, jika ENGKAU telah mengampunkan aku, maka beritahulah Rasulullah SAW dan para sahabatnya. Jika tidak, maka kirimkan kepadaku api dari langit dan bakarlah aku di dunia ini dan selamatkan aku dari siksa akhirat.

Tidak beberapa lama selepas peristiwa itu, turunlah Malaikat Jibrail mendapatkan Rasulullah. Selepas memberi salam:Jibrail : Wahai Muhammad, Tuhanmu memberi salam kepadamu.
Rasulullah SAW : Ialah Assalam dan daripadaNYA salam dan kepadaNYA segala keselamatan.
Jibrail : ALLAH SWT bertanya, apakah kamu yang menjadikan makhluk?
Rasulullah SAW : ALLAH lah yang menjadikan segala makhluk.
Jibrail : Adakah kamu yang memberi rezeki kepada makhluk?
Rasulullah SAW : ALLAH lah yang memberi rezeki kepada aku dan makhluk-makhluk lain.
Jibrail : Apakah kamu memberi taubat kepada mereka?
Rasulullah SAW : ALLAH yang menerima taubat dariku dan mereka.
Jibrail : ALLAH BERFIRMAN, maafkanlah hambaKU itu kerana AKU TELAH MENGAMPUNKANNYA.


Maka segera Rasulullah SAW memanggil pemuda itu dan menerangkan kepadanya bahawa ALLAH telah menerima taubatnya dan mengampunkannya.

Pengajarannya, pintu taubat sentiasa terbuka bagi mereka yang mahu kembali kepada Allah dan Rasul-NYA. Janganlah terjerumus ke dalam kancah maksiat kerana terasa diri sudah TIDAK BERGUNA & TIDAK DAPAT DIAMPUNKAN LAGI. Selagi ada hayat, berusahalah untuk kembali kepada Allah seberapa segera yang boleh.

Janganlah mengungkapkan kata2 seperti ini:

Jahatnya orang ini, dia ni memang ahli neraka! Kau memang layak masuk neraka!



Ingat, bukan kita yang menentukan siapa ahli syurga atau siapa ahli neraka, janganlah soal ini dijadikan bahan gurauan atau ejekan. Sesungguhnya Allah bila-bila masa sahaja boleh mengubah seorang kafir memeluk Islam dan memasukkannya ke dalam syurga, dan bila-bila masa sahaja boleh memilih seorang Islam bertukar agama lain dan memasukkannya ke dalam neraka.

Wallahualam... Sekian.

Petua - Untuk meredakan demam panas

Untuk posting hari ini... http://apakehei.blogspot.com/ ingin berkongsi serba sedikit mengenai petua untuk meredakan demam panas...

Daun Kekabu Redakan Demam Panas

Bagi meredakan demam panas anak anda boleh mencuba petua ini. Rendamkan daun kekabu lebih kurang 10 minit sehingga mengeluarkan lendir. Kemudian lendir tersebut disapukan dikepala. Pasti demam anak anda beransur pulih.

Wordless - @ Level 54

Today entry for photo shoot at Level 54. Some time, when i need space for relaxation... i just hang out at the lobby... take picture... fresh my view... so, this the out comes...








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...