Thursday, February 3, 2011

Ikan Bayan

Ikan Bayan adalah antara ikan-ikan yang wajib berada dalam inventori ikan-ikan yang aku beli kat Kuala Selangor tu... Kalau ikan Bayan nie di bakar... and cicah ngan air asam... peeergghhh sedapnya la...

any way, gambar kat bawah nie Ikan Bayan second grade... harganya tak la banyak beza sangat dengan yang first grade tuh...


Yang nie pulak ikan Bayan first grade... tak tau laa aku... macam-macam grade ada daa... Bukan senang nak jumpa ikan nie... Sesekali jer ada... tuh pun nasib... selalunya... satu kedai jer yang ada... tuh pun seekor dua jer... tak banyak...


Disebabkan kepayahan itu laa... kalau aku jumpa... terus amik... tak banyak cakap daa... :)

Tang grade dan spesis tu... hanya orang-orang yang pergi menangkap ikan kat laut jer yang tau... Aku nie tangkap ikan kat pasar je :d

Apa yang aku tau... ikan tuh cantik dan sedap sangat... :d

No comments :

Post a Comment

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...