Thursday, September 29, 2016

Petua : Pedih mata semasa memotong bawang

Teman ada satu petua macam mana tak nak bagi mata pedih berair semasa memotong bawang. Teman terbaca petua dalam sebuah majalah hari tu. Jadi teman kongsikan lah petua tu dalam entry hari. Teman sendiri pun belum berkesempatan untuk mencuba petua nie.

Pedih mata potong bawang 
Gambar ehsan Google

Kalau setakat memotong sebiji dua bawang merah tu tak ada hal la... Tapi kalau dah sebakul bawang merah hendak di kupas, mau berair mata di buatnya... Pedih beb...๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Bawang merah 
Gambar ehsan Google

Ok, petua tu macam nie... Senang je nak buatnya... Masa kome potong bawang tu... kome makan lah chuwing gum... Makan chuwing gum semasa memotong bawang nie sebenarnya dapat mengelakkan mata dari pedih dan berair... Nampak macam tak logikkan... Apa kena mengena makan chuwing gum dengan kepedihan mata masa potong bawang... hahahahaha...๐Ÿค—๐Ÿค—๐Ÿค— nak tau cubalah sendiri... ๐Ÿ˜Nanti tinggalkan pengalaman kome tu disini...

Wednesday, September 28, 2016

Wordless : Menara Kuala Lumpur

Wordless entry for today. Menara Kuala Lumpur or maybe some of us call it KL Tower ๐Ÿค—๐Ÿ˜‹. Ok, done less typing for Wordless entry.

KL Tower

Menara Kuala Lumpur

Tuesday, September 27, 2016

Tips penyelenggaraan kenderaan

Kali ini teman hendak kongsikan tips berkenaan penyelenggaraan sistem break. Penyelenggaraan sistem break ini penting untuk memastikan kereta berhenti pada waktunya yang tepat. Penyelenggaraan sistem break yang baik memastikan kelancaran kenderaan, juga penjimatan pengunaan petrol dan keselamatan semasa berada di jalan raya.


Semoga perkongsian video di bawah ini memberi manfaat kepada semua.


Perkongsian video ini adalah dari Apakehei Channel Youtube.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...